Artėjant peršalimo ir gripo sezonui bei tebeturint iššūkių dėl koronaviruso itin svarbu, kad pacientai prireikus galėtų sklandžiai susisiekti su gydymo įstaigomis ir gauti reikiamą paslaugą. Po karantino situacija dėl atnaujinamų medicinos paslaugų gerėja, tačiau vis dar pasitaiko, kad gyventojai neprisiskambina į polikliniką arba jiems siūloma užsiregistruoti pas gydytoją vėlesniam laikui, nei pacientai norėtų. Šioms problemoms spręsti dabar skiriama daug dėmesio.
Vilniaus teritorinė ligonių kasa (Vilniaus TLK), siekdama, kad ši situacija kaip galima sparčiau gerėtų, aktyviai bendrauja su savo veiklos zonos gydymo įstaigomis, stebi, kaip jose įgyvendinamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo įpareigojimas tobulinti skambučių srautų valdymą, diegti technines priemones, didinančias galimybę prisiskambinti gydymo įstaigai. Vertinama, ar pacientams neprisiskambinus į gydymo įstaigos registratūrą, jiems yra perskambinama, ar pacientai užregistruojami pas gydytoją jų kreipimosi į gydymo įstaigą dieną, kaip turėtų būti.
Po karatino institucijoms ir gydymo įstaigoms dedant daug pastangų, kad gyventojai vėl galėtų sklandžiai susisiekti su gydymo įstaigomis ir laiku patekti pas reikiamą gydytoją, Vilniaus TLK kviečia gyventojus taip pat prisidėti gerinant šią situaciją, būti supratingiems ir atsakingiems.
Atkreipiamas dėmesys, kad prisiskambinti poliklinikai gali nepavykti, kai vienu metu tuo numeriu skambina daug pacientų. Pavyzdžiui, dažniausiai žmonės skambina rytais, tad popietė skambinti į registratūrą gali būti kur kas palankesnė. Jeigu iš karto prisiskambinti nepavyksta, pravartu pamėginti po tam tikros pertraukos – ne kartojant skambutį daugsyk be paliovos. Taip pat svarbu kuo tiksliau apibūdinti skambučio priežastį, kad gydymo įstaigos darbuotojai galėtų kaip galima greičiau nustatyti poreikius ir pasiūlyti sprendimą. Be to, spartesnė ir patogesnė dažnai gali būti registracija internetu, todėl visada verta išmėginti šią galimybę, jeigu reikiama gydymo įstaiga ją turi.
Vilniaus TLK taip pat primena, kad tais atvejais, kai su siuntimu eilė pas reikiamą ar paciento pasirinktą gydytoją specialistą yra ilga, dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamos paslaugos galima registruotis ir pas kitą tos pačios kvalifikacijos gydytoją, pas kurį eilė trumpesnė. Rinktis gydytoją galima toje pačioje ar kitoje gydymo įstaigoje – svarbiausia, kad ji būtų pasirašiusi sutartį su teritorine ligonių kasa dėl pacientui reikalingų paslaugų teikimo. Vilniaus TLK interneto svetainėje www.vilniaustlk.lt galima pasitikrinti:
- kurios gydymo įstaigos ir dėl kokių paslaugų turi sutartį su Vilniaus TLK: „Gyventojams“ –> „Sveikatos priežiūros įstaigos ir paslaugos“;
- kokia paslaugų laukimo eilė gydymo įstaigose: „Gyventojams“ –> „Informacija apie paslaugų laukimo eiles“ –> „Informacija pagal specialistą“ arba „Informacija pagal gydymo įstaigą“.
Esant sudėtingesnei nei įprastai situacijai dėl koronaviruso, artėjančiu peršalimo ir gripo sezonu įstaigoms ir gyventojams itin svarbu bendradarbiauti, nes tai naudinga visiems – tiek pacientams, tiek gydymo įstaigoms.
Ligonių kasos kviečia:
- Skaityti svarbiausias naujienas Facebook: https://goo.gl/ML8SqJ
- Pamatyti naujausias nuotraukas ;) Instagram: https://goo.gl/tXvpXr
- Žiūrėti išsamius ir linksmus vaizdo įrašus Youtube: https://goo.gl/BPBep2
- Sekti išskirtinius infografikus ir ne tik Flickr: https://goo.gl/Hsyhq4
Rūpimus klausimus galima pateikti info@vlk.lt arba (8 5) 232 2222.