TLK darbo laikas: kada atvykti, o kada rašyti el. užklausą?

TLK darbo laikas: kada atvykti, o kada rašyti el. užklausą?
Teritorinės ligonių kasos (TLK) yra svarbi grandis sveikatos apsaugos sistemoje – jos prižiūri privalomojo sveikatos draudimo vykdymą, kompensuojamų paslaugų teikimą ir gyventojų informavimą. Norint greitai gauti atsakymus į klausimus ar išspręsti administracinius reikalus, svarbu žinoti, kada geriausia atvykti į TLK gyvai, o kada pakanka pateikti užklausą el. paštu ar per elektroninę sistemą. Šiame straipsnyje aptarsime TLK darbo laiką, patogiausius kontaktavimo būdus ir praktinius patarimus, kaip sutaupyti laiko.

Standartinis TLK darbo laikas

Visos penkios Lietuvos teritorinės ligonių kasos dirba panašiu grafiku. Įprastai darbo laikas yra toks:

  • Pirmadienis – ketvirtadienis: 8:00–17:00
  • Penktadienis: 8:00–15:45
  • Pietų pertrauka: 12:00–12:45

Dauguma TLK padalinių klientus priima be išankstinės registracijos, tačiau kai kurioms paslaugoms – pavyzdžiui, dėl kompensacijų ar gydymo išlaidų užsienyje – gali prireikti išankstinio laiko rezervavimo. Todėl prieš vykstant visada verta patikrinti, ar jūsų klausimui nereikalingas papildomas paskyrimas.

Standartinis TLK darbo laikas
Standartinis TLK darbo laikas. Nuotrauka: https://www.freepik.com/

Kada geriausia atvykti gyvai

Atvykti į TLK rekomenduojama tais atvejais, kai būtina pateikti originalius dokumentus ar pasirašyti prašymus. Tai gali būti šios situacijos:

  • Europos sveikatos draudimo kortelės (ESDK) atsiėmimas ar užsakymas vietoje,
  • prašymo dėl gydymo išlaidų kompensacijos pateikimas,
  • įgaliojimo pateikimas, kai tvarkote reikalus už kitą asmenį,
  • asmeninis draudimo statuso paaiškinimas, kai yra neaiškumų dėl „Sodros“ duomenų,
  • sanatorinio gydymo ar reabilitacijos klausimų aptarimas su specialistu.

Gyvas vizitas taip pat praverčia, kai reikia išsiaiškinti sudėtingesnes situacijas – pavyzdžiui, dėl kompensuojamų priemonių skyrimo ar pacientų siuntimų. Pokalbis akis į akį padeda greičiau išspręsti neaiškumus, o atsakymai pateikiami iškart.

Kada pakanka el. užklausos

Daugeliu atvejų atvykti į TLK nereikia – pakanka pateikti užklausą el. paštu arba per elektroninę sistemą. Tai tinka, kai klausimas bendro pobūdžio arba kai reikia gauti informacinį paaiškinimą. Pavyzdžiui:

  • norite pasitikrinti privalomojo sveikatos draudimo būklę,
  • reikia informacijos apie kompensuojamus vaistus,
  • pateikiate klausimą dėl siuntimo ar gydymo įstaigų sąrašo,
  • norite sužinoti apie ESDK galiojimą ar atsiuntimo būdus,
  • kreipiatės dėl draudimo nutrūkimo ir norite žinoti, kaip jį atkurti.

Tokiais atvejais atsakymas paprastai pateikiamas per 1–2 darbo dienas. Jei klausimas sudėtingesnis, TLK specialistai gali paprašyti papildomos informacijos arba pasiūlyti atvykti gyvai.

Kaip parengti efektyvią el. užklausą

Norėdami gauti aiškų ir greitą atsakymą, el. laiške nurodykite:

  • vardą, pavardę ir asmens kodą,
  • gyvenamosios vietos savivaldybę (kad būtų aišku, kuriai TLK priklausote),
  • trumpai ir aiškiai suformuluotą klausimą,
  • jei įmanoma – pridėkite dokumentų kopijas (pvz., ESDK kortelės ar gydytojo išrašo).

Kuo aiškiau aprašysite situaciją, tuo mažiau laiko užtruks atsakymo parengimas. Reikėtų vengti siųsti tuščius laiškus su prierašu „skambinkite man“ – TLK specialistai teikia atsakymus raštu, kad būtų užfiksuota informacija ir sprendimai.

Kada TLK neatsakinėja telefonu

Jei skambinate ne darbo metu, TLK informacinės linijos neveikia, tačiau galima palikti užklausą el. paštu. Atsakymai pateikiami kitą darbo dieną. Savaitgaliais, švenčių dienomis ar po 17 val. veikia tik automatiniai pranešimai, informuojantys apie darbo laiką ir paslaugų teikimo būdus.

Jei jūsų klausimas neatidėliotinas (pavyzdžiui, dėl gydymo užsienyje ar skubaus kompensavimo), rekomenduojama skambinti darbo dienomis ryte – nuo 8:00 iki 10:00. Tuo metu linijos būna mažiausiai apkrautos, todėl atsakymą gausite greičiau.

Kada TLK neatsakinėja telefonu
Kada TLK neatsakinėja telefonu. Nuotrauka: https://www.freepik.com/

Kada TLK nedirba

Visos TLK laikosi valstybinių švenčių kalendoriaus, todėl nedirba per oficialias nedarbo dienas. Prieš ilgesnius šventinius laikotarpius įprasta, kad institucijos dirba trumpiau – penktadieniais ar švenčių išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas iki 15:45 arba 16:00. Tokiais atvejais geriausia naudotis elektroninėmis paslaugomis, kurios veikia visą parą.

DUK apie TLK darbo laiką ir kontaktus

Ar TLK dirba be pietų pertraukos?

Dauguma padalinių turi pietų pertrauką, tačiau klientai gali būti aptarnaujami paeiliui, jei veikia keli konsultantai. Vis dėlto geriausia vengti atvykti tarp 12:00 ir 13:00.

Ar galima atvykti po 17 val.?

Ne, TLK dirba tik iki 17:00 (penktadieniais iki 15:45). Po darbo valandų klausimus galima siųsti el. paštu arba per e. sistemą.

Ar būtina registruotis iš anksto?

Nebūtina, tačiau kai kurioms paslaugoms – ypač kompensacijų ar gydymo išlaidų atveju – rekomenduojama iš anksto užsiregistruoti, kad nereikėtų laukti eilėje.

Per kiek laiko atsakoma į el. laišką?

Įprastai per 1–2 darbo dienas. Sudėtingesniems atvejams gali prireikti iki 10 dienų, priklausomai nuo informacijos kiekio ir situacijos pobūdžio.

Ar galima susisiekti savaitgalį?

Savaitgaliais TLK nedirba, tačiau užklausas galima siųsti bet kuriuo metu – jos bus užregistruotos ir nagrinėjamos pirmadienį.

Kaip pasirinkti tinkamą kontaktavimo būdą

Jeigu jūsų klausimas reikalauja tik informacijos – rašykite el. paštu. Jei reikia pasirašyti, pateikti ar atsiimti dokumentus – geriau atvykti gyvai. Norint gauti greitą atsakymą apie draudimo galiojimą ar ESDK kortelės būklę, efektyviausia skambinti telefonu. Toks požiūris padeda išvengti eilių, nereikalingų kelionių ir sutaupyti laiko tiek jums, tiek TLK specialistams.