Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar žinote, kad Europos sveikatos draudimo kortelė yra išduodama ir keičiama nemokamai?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu (8 5) 212 0000 ir 8 700 88 888 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių



Darbo laikas:

I–IV  8.00–12.00 ir 12.45–17.00
    V  8.00–12.00 ir 12.45–15.45

Gyventojų priėmimo laikas:
   I 7.30–18.00
  II 7.30–18.00
 III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
 V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00


Permainas skatinanti paslaugų apmokėjimo tvarka (Archyvinė informacija)
Pernai šalies gydymo įstaigos suteikė daugiau nei 2006-aisiais vadinamųjų prioritetinių paslaugų – ambulatorinių specializuotų (konsultacijų), priėmimo ir skubiosios pagalbos, dienos stacionaro, dienos chirurgijos, stebėjimo, trumpalaikio gydymo. Ligonių kasų duomenimis, tokia tendencija išliko ir šiemet. Tai, be kita ko, reiškia, jog gerėja medicinos pagalbos prieinamumas – pacientai greičiau gauna reikiamą paslaugą, trumpėja planinės pagalbos stacionare laukiančiųjų eilės. Šiuos teigiamus pokyčius lėmė nuo 2007-ųjų pradžios įsigaliojusi nauja paslaugų apmokėjimo tvarka. Pas mus ligoninėje gydoma ilgiau… Palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, Lietuvoje vidutinė gulėjimo ligoninėje trukmė yra ilgesnė, nepakankamai išplėtotos dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugos. Daugelyje šalių dienos stacionaruose gydomos akių ligos bei regėjimo sutrikimai, vis dažniau – odos, inkstų, šlapimo takų, reprodukcinės sistemos ligos. Lietuvoje minėti sutrikimai bei ligos neretai gydomi ligoninėje. Be to, dienos stacionare suteikta paslauga ne tokia brangi kaip stacionaro, todėl pagalbos greičiau gali sulaukti didesnis pacientų skaičius. Pernai įsigaliojusi tvarka suteikė galimybę pačioms gydymo įstaigoms pasirinkti geriausiai paciento lūkesčius atitinkančias ir įstaigai palankias paslaugos teikimo formas, atsisakyti paslaugų teikimo ribojimo bei stacionarinių paslaugų skirstymo į grupes, vienodas paslaugas apmokėti vienodomis kainomis, nepaisant to, kur jos buvo suteiktos, numatyti įstaigos lėšų rezervą lankstesniam prioritetinių paslaugų apmokėjimui. Šias paslaugas teikti gydymo įstaigos buvo skatinamos ir sudarant sutartis su ligonių kasomis. Prioritetinės paslaugos trumpina pacientų eiles
Tai, kad pernai ambulatorinių specializuotų (konsultacijų), priėmimo ir skubiosios pagalbos, dienos stacionaro, dienos chirurgijos, stebėjimo, trumpalaikio gydymo paslaugų buvo suteikta geru dešimtadaliu daugiau (2007 m. – 7,3 mln., 2006 m. – 6,6 mln.), o stacionarinių paslaugų sumažėjo 11 proc. (2007 m. buvo suteikta 788 tūkst. Stacionarinių paslaugų, 2006 m. – 885 tūkst.), rodo, kad sveikatos apsaugos sistemoje vyksta geros permainos. Šių metų pirmąjį ketvirtį ambulatorinių specializuotų paslaugų buvo suteikta 4,3 proc. (74,4 tūkst.), o dienos chirurgijos paslaugų – net 28,2 procento (5,2 tūkst.) daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Įdiegus ir plėtojant šias paslaugas ne tik trumpėja gydymo laukiančių pacientų eilės, bet ir mažėja ligonių nedarbo dienų skaičius, reikiama pagalba suteikiama ligoniams, kurie gydymo stacionare atsisako dėl buitinių priežasčių ar darbo, mažėja hospitalinės infekcijos tikimybė. „Įprastą stacionarą nebūtina apkrauti visomis paslaugomis, – teigia Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos priežiūros paslaugų departamento direktoriaus pavaduotojas Viačeslavas Zaksas. – Pacientai, kuriems nereikia taikyti ypač sudėtingų gydymo metodų ir nėra didelės komplikacijų tikimybės, sėkmingai gydomi dienos stacionare, taikant šiuolaikinę diagnostikos ir gydomąją medicinos techniką jiems teikiamos dienos chirurgijos paslaugos. Tad restruktūrizuojant ligonines išties verta steigti dienos stacionaro skyrius. Juo labiau, kad įsteigus dienos stacionarą ligonių srautas ne didėja, o yra perskirstomas.“ Populiarėja trumpalaikio gydymo ir stebėjimo paslaugos Trumpalaikio gydymo paslaugų (jos teikiamos pagal stacionarinių paslaugų reikalavimus, kai paciento nepertraukiamas buvimas ligoninėje trunka iki 72 valandų) šių metų I ketvirtį suteikta 22 proc. Daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, o stebėjimo paslaugų – beveik tris kartus daugiau. Stebėjimo paslaugas nuo praėjusių metų teikia ligoninių priėmimo ir skubiosios pagalbos skyriai, jei po paciento apžiūros dar negalima tiksliai įvertinti jo sveikatos būklės, taip pat jei paciento sveikatai ar gyvybei galėtų kilti pavojus jį iškart išleidus iš ligoninės po to, kai tokiame skyriuje jam buvo suteikta reikiama medicinos pagalba. Pagal jau antrus metus veikiančią paslaugų apmokėjimo tvarką numatomas gydymo įstaigos gaunamų lėšų rezervas, siekiantis iki 3 proc. Įstaigos ir teritorinės ligonių kasos sutartyje numatytos sumos. Jei prioritetinėms priskiriamų paslaugų suteikiama daugiau nei numatyta sutartyje, jų išlaidos padengiamos rezervo lėšomis bei stacionaro paslaugoms apmokėti nepanaudotomis lėšomis.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos


Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas