Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms


Gyventojus konsultuojame
Telefonu:
8 700 88 888 (skambinant iš užsienio +370 5 236 4114)
(8 5) 212 0000

El. p. info@vlk.lt

Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriuose

Mus rasite
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map


Gyventojų priėmimo laikas
I–IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Įstaigas konsultuojame

Vilniaus TLK darbo laikas
I–IV 8.00–17.00
V 8.00–15.45

Pietų pertrauka 12.00–12.45

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Prašymų ir skundų nagrinėjimas


Gydytojas liepia nusipirkti priemonių operacijai: kada to daryti nereikia? Atnaujinta 2018-07-26 (Archyvinė informacija)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) ragina apdraustus privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) žmones, gydomus ligoninėse, neskubėti savo lėšomis įsigyti vaistų, medicinos pagalbos priemonių (MPP). Paciento gydymui būtinus vaistus, MPP turi pirkti pačios įstaigos ir panaudoti juos gydymo metu.

„Deja, vis dar pasitaiko atvejų, kai, pavyzdžiui, prieš operaciją gydytojas pacientui liepia nusipirkti operacijai reikalingą rinkinį, švirkštų, binto ar vaistų ir pacientas juos nusiperka. To būti tikrai neturėtų, nes ligoninėje gydomas pacientas turi būti aprūpintas jam reikalingais vaistais ir MPP", – sako VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus patarėja Vaida Momkuvienė.

VLK specialistai siūlo pacientams, sulaukiantiems tokių reikalavimų, prašyti gydančiojo gydytojo paaiškinti, už ką konkrečiai prašoma jų mokėti, o nepavykus su juo išsiaiškinti, kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Į ją taip pat reikėtų kreiptis, jeigu pacientas, gydytojo rekomenduojamas, pirko įvairių MPP, vaistų. Jeigu įstaigos administracija už juos nesutinka grąžinti pinigų, reikėtų raštu kreiptis į teritorinę ligonių kasą (TLK) pagal gyvenamąją vietą, kuri išnagrinės paciento skundą ir, jeigu mokėjimas nepagrįstas, įpareigos įstaigą lėšas grąžinti.

Gydymo įstaigoms, sudariusioms sutartį su TLK, už PSD apdraustiems gyventojams suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas apmokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų. „Į PSDF biudžeto lėšomis apmokamos paslaugos kainą yra įskaičiuotos ir operacijai atlikti reikalingos MPP bei medikamentai, kai suteikta paslauga atitinka stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, reikalavimus", – teigia V. Momkuvienė.

Kokios PSDF lėšomis apmokamos paslaugos teikiamos PSD apdraustiems žmonėms, reikėtų ieškoti gydymo įstaigų skelbimų lentose, interneto svetainėse. Gydymo įstaigos įpareigotos skelbti, kokios paslaugos yra apmokamos PSDF lėšomis.

Tam, kad gauti gydymo paslaugas nemokamai ir nereikėtų už jas prisimokėti, reikia atminti šias svarbiausias sąlygas: 1) Lietuvos gyventojas turi būti apdraustas PSD. Vadinasi, jis arba už jį turi būti mokamos PSD įmokos; 2) gydymo įstaiga, į kurią žmogus kreipiasi, turi būti sudariusi sutartį su TLK. Už kiekvieno PSD apdrausto žmogaus gydymą, sutartį su TLK turinčiai gydymo įstaigai, sumoka ligonių kasos. 3) pacientui reikia turėti gydytojo siuntimą, jei jam reikalinga ne būtinoji, o planinė pagalba.

Rūpimus klausimus pacientai kviečiami teikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888.



Šią iliustraciją galite atsisiųsti iš čia.


Kontaktai žiniasklaidai:

Rimantas Zagrebajev

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Ryšių su visuomene skyrius

Tel. (85)236 4105

El. paštas rimantas.zagrebajev@vlk.lt



Ligonių kasos kviečia:

Rūpimus klausimus galima pateikti info@vlk.lt arba 8 700 88888.


Valstybinės ligonių kasos prie SAM informacija

Pasitikrinkite
Prevencinės programos
Naudinga
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas