Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar žinote, kad gydymo įstaigose, sudariusiose sutartį su teritorine ligonių kasa, 6–14 m. vaikams krūminiai dantys yra nemokamai dengiami silantu, saugančiu nuo ėduonies?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu
8 700 88 888 ir (8 5) 212 0000 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių




Darbo laikas:

I–IV 8.00–12.00 ir 12.45–17.00
V 8.00–12.00 ir 12.45–15.45


Gyventojų priėmimo laikas:
I 7.30–18.00
II 7.30–18.00
III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00

Prašymų ir skundų nagrinėjimas


Ligonių kasos: pernai buvo išvengta daugiau nei pusės milijono eurų nuostolio Atnaujinta 2018-02-21 (Archyvinė informacija)
BNS nuotrauka

Pernai buvo išvengta daugiau nei pusės milijono eurų nuostolio, sako ligonių kasų ekspertai. Tai paaiškėjo vykdantiems specialistams patikrinus daugiau nei milijoną gydymo įstaigų ligonių kasoms pateiktų statistinių asmens gydymo apskaitos kortelių. Gydymo įstaigoms pasikonsultavus ir geranoriškai sutikus, jos klaidas ištaisė pačios.

„Ligonių kasų prioritetas – ne bausti, o konsultuoti gydymo įstaigas, vaistines, kitas įmones, sudariusias sutartis su ligonių kasomis. Tad klaidingai mano tie, kurie įsivaizduoja, kad ligonių kasų specialistų darbas tik bausti – realybė jau ne vienerius metus yra visai kitokia", – teigia Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Vaida Momkuvienė.

Pasak jos, pastaruoju metu vis labiau plėtojamas įstaigų konsultavimas – aiškinami gydymo įstaigų ir vaistinių vadovams, gydytojams ir atsakingiems specialistams teisės aktų reikalavimai. Ligonių kasų darbuotojai konsultuoja telefonu, raštu, el. paštu, skelbia pranešimus teritorinių ligonių kasų (TLK) interneto svetainėse, taip pat skaito pranešimus įvairiuose renginiuose. Pernai jie suteikė daugiau nei 173 tūkst. minėtų konsultacijų.

„Taip pat praėjusiais metais labai daug dėmesio buvo skiriama informacinėje sistemoje „Sveidra" gydymo įstaigų talpinamos informacijos analizei ir stebėsenai. Tad didžioji dalis tikrinimų buvo atlikta neišvykstant į gydymo įstaigas. Tokiu būdu pernai kontrolę vykdantys specialistai patikrino daugiau nei milijoną gydymo įstaigų ligonių kasoms pateiktų statistinių asmens gydymo kortelių. 26 tūkst. kortelių duomenis gydymo įstaigoms teko taisyti ir tai padėjo išvengti daugiau nei pusės milijono eurų PSDF biudžeto nuostolių", – sako V. Momkuvienė.

Pagal gydymo įstaigų pateiktas statistines asmens gydymo apskaitos korteles įstaigoms sumokama už privalomoju sveikatos draudimu (PSD) adpraustiems gyventojams suteiktas paslaugas. Kortelių duomenys kas mėnesį pateikiami TLK elektroniniu būdu – duomenys įvedami į PSD informacinę sistemą „Sveidra". TLK specialistai šiuos duomenis peržiūri ir kilus klausimų, kad duomenys apie pacientą ar jam suteiktas paslaugas gali būti klaidingi – susisiekiama su gydymo įstaigomis, aiškinamasi, prireikus duomenys taisomi. Aktyviausiai praėjusiais metais šių apskaitos kortelių stebėseną vykdė VLK Klinikinio kodavimo skyriaus vyriausioji specialistė Rima Akstinienė, Vilniaus TLK Kontrolės skyriaus vyriausiasis specialistas Gintautas Paulėkas, Kauno TLK Statistikos ir analizės skyriaus vedėja Vilija Andrašiūnienė, Klaipėdos TLK Kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Eglė Dimaitė, Šiaulių TLK Kontrolės skyriaus vyriausiasis specialistas Darius Dicevičius, Panevėžio TLK Kontrolės skyriaus vyresnioji specialistė Almina Bugvilionienė.

Šios priemonės – metodinė pagalba ir konsultavimas – padeda užtikrinti teisėtą PSDF biudžeto lėšų panaudojimą, vysto sėkmingą ligonių kasų bei gydymo įstaigų darbuotojų dialogą. Pasak specialistų, tai pasiteisina ir padeda gydymo įstaigoms išvengti nepageidaujamų pažeidimų.

Nors į gydymo įstaigas ligonių kasų specialistai taip pat vyksta, tačiau kasmet tokių patikrinimų atliekama vis mažiau.

Pasak V. Momkuvienės, gydymo įstaigose dažniausiai nustatomi šie neatitikimai teisės aktų reikalavimams: suteiktos sveikatos priežiūros paslaugos neatitinka teisės aktuose nustatytų jų teikimo reikalavimų, nesilaikoma kodavimo standartų, daromi netikslūs įrašai medicinos dokumentuose, kompensuojamieji vaistai išrašomi nesilaikant sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtinto Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti sąrašo, ambulatorinės paslaugos suteikiamos ir pateikiamos apmokėti, kai pacientai tuo pat metu buvo gydomi ligoninėje, į ligoninę guldomi pacientai be siuntimo, nors nėra būtinosios pagalbos teikimo indikacijų, paslaugos teikiamos ar vaistai išrašomi ir (ar) išduodami neapdraustiems PSD pacientams ir kt.

Daugiau informacijos apie vykdomą įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą – konsultavimą, stebėseną bei patikrinimus ir nustatytus pažeidimus galima rasti VLK interneto svetainės skyrelyje „Ūkio subjektų priežiūra", „Paslaugų kontrolė“ ir TLK interneto svetainėse.


Kontaktai žiniasklaidai:
Rimantas Zagrebajev
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas
Tel. (8 5) 236 4105
El. paštas rimantas.zagrebajev@vlk.lt



Valstybinės ligonių kasos prie SAM informacija

Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas