Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar kada nors kreipėtės į gydymo įstaigos administraciją, suabejoję suteiktų paslaugų apmokestinimu?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu
8 700 88 888 ir (8 5) 212 0000 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių




Darbo laikas:

I–IV 8.00–12.00 ir 12.45–17.00
V 8.00–12.00 ir 12.45–15.45


Gyventojų priėmimo laikas:
I 7.30–18.00
II 7.30–18.00
III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00


Ligonių kasų ekspertai: „Konsultuodami padedame išvengti klaidų“ Atnaujinta 2017-02-22 (Archyvinė informacija)
VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Vaida Momkuvienė. VLK nuotrauka.

Sveikatos priežiūros paslaugų kokybė rūpi ir gydymo įstaigoms, ir ligonių kasoms: nors visiems svarbiausia – paciento sauga ir gydymo kokybė, reikšminga ir gydymo įstaigų tvarkoma įvairi dokumentacija, todėl gydymo įstaigas nuolat konsultuoja teritorinių ligonių kasų (TLK) ekspertai. Kasmet šie specialistai minėtų konsultacijų suteikia vis daugiau – pernai jų būta per 188 tūkstančius. Aktyviausiai konsultavo Kauno ir Šiaulių TLK specialistai.

„Ligonių kasų ekspertų prioritetas – ne bausti, o konsultuoti, todėl visada daugiausiai dėmesio skiriame šiai priemonei. Tai pasiteisina, nes padeda gydymo įstaigoms išvengti nepageidaujamų pažeidimų. Nors pernai ligonių kasos patikrino daugiau gydymo įstaigų, įmonių, vaistinių, džiaugiamės matydami, kad jose buvo nustatyta mažiau pažeidimų, nei užpernai", – teigia Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Vaida Momkuvienė.

Pasak jos, gydymo įstaigų ir vaistinių vadovai, gydytojai ir atsakingi specialistai konsultuojami telefonu, raštu, el. paštu, skelbiami pranešimai TLK interneto svetainėse, taip pat vyksta pristatymai įvairiuose renginiuose. Tai prevencinės priemonės, padedančios mažinti netinkamą Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšos panaudojamą, užtikrinančios sėkmingą ligonių kasų ekspertų bei tikrinamųjų dialogą.

Kasmet ligonių kasoms atliekant gydymo įstaigų ir vaistinių, įmonių, sudariusių sutartis su ligonių kasomis, veiklos priežiūrą, siekiama užtikrinti, kad PSDF lėšos būtų naudojamos kuo efektyviau ir skaidriau. Ekspertai vyksta patikrinti pagal iš anksto patvirtinus planus arba neplanine tvarka, kai gaunama informacija, kad galėjo būti padaryta žala PSDF arba pažeisti teisės aktų reikalavimai. Taip pat patikrinimas gali būti atliekamas, gavus kompetentingos institucijos prašymą ar pavedimą. Daug dėmesio skiriama informacinėje sistemoje „Sveidra" įstaigų, įmonių talpinamos informacijos analizei ir stebėsenai.

„Pernai TLK specialistai net 6 kartus daugiau nei 2014-aisiais peržiūrėjo gydymo įstaigose pildomų statistinių kortelių. Šiuos duomenis į informacinę sistemą „Sveidra" pateikia pačios įstaigos ir įmonės, kurių pacientams teikiamos paslaugos yra apmokamos PSDF lėšomis, tad jeigu pasitaiko netikslumų ar klaidų, einamaisiais metais jos gali duomenis koreguoti. Iš daugiau nei 521 tūkstančio patikrintų kortelių apie 24,5 tūkstančio kortelių duomenis gydymo įstaigoms teko patikslinti. Minėtos stebėsenos duomenų pagrindu ligonių kasos organizavo 164 kontrolės procedūras", – teigia V. Momkuvienė.

Pernai ligonių kasų ekspertams patikrinus 1042 gydymo įstaigas, vaistines ir įmones buvo nustatyta apie 687 tūkst. eurų žala PSDF biudžetui. Šie pinigai buvo skirti apmokėti už sveikatos priežiūros paslaugas ir išduotus kompensuojamuosius vaistus bei medicinos pagalbos priemones. Paaiškėjus, kad jos panaudotos netinkamai, lėšos buvo grąžintos į PSDF biudžetą.

„Daugiausia žalos – apie 258,7 tūkst. eurų – PSDF biudžetui buvo nustatyta patikrinus kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių skyrimo ir išrašymo pagrįstumą. Patikrinus pacientams suteiktų stacionaro paslaugų atitiktį nustatytiems reikalavimams nustatyta 249 tūkst. eurų žala, specializuotų ambulatorinių paslaugų teikimą – 57 tūkst. eurų", – sako V. Momkuvienė.

Vis dėlto ligonių kasų ekspertų darbo prioritetas – ne bausti, o konsultuoti, kad gerėtų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su TLK, darbo kokybė, o pacientai gautų kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas.

Daugiau informacijos apie vykdomą įstaigų ir įmonių veiklos priežiūrą – konsultavimą, stebėseną bei patikrinimus ir nustatytus pažeidimus galima rasti VLK interneto svetainės skyrelyje „Paslaugų kontrolė" ir TLK interneto svetainėse.


Valstybinės ligonių kasos prie SAM informacija

Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas