Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
(8 5)  232 2222
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms
Klausiame

Žiemą daugėja traumų. Ar žinote, kad dėl nesunkios traumos reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją, patyrus sunkią traumą – skambinti 112?


Apklausų rezultatai



Gyventojus konsultuojame
Telefonu:
(8 5)  232 2222 (skambinant iš užsienio + 370 5  232 2222)
(8 5) 212 0000

El. p. info@vlk.lt

Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriuose

Mus rasite
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map


Gyventojų priėmimo laikas
I–IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Įstaigas konsultuojame

Vilniaus TLK darbo laikas
I–IV 8.00–17.00
V 8.00–15.45

Pietų pertrauka 12.00–12.45

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Prašymų ir skundų nagrinėjimas


VLK ragina: pasidomėkite e. paslaugomis ir jų naujovėmis Atnaujinta 2016-05-10
Gedimino Savickio (ELTA) nuotr.

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) duomenimis, besidominčių e. paslaugomis gyventojų skaičius kasmet siekia iki 10 tūkst. Tačiau šiemet nuo metų pradžios iki gegužės 1 d. besidominčių jomis skaičius ūgtelėjo iki 6 tūkst. ir, tikėtina, didės ateityje.


Ką galima sužinoti ir kuo žmonės domisi


Užsisakius VLK e. paslaugas, galima rasti informacijos apie asmeniui suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas ir išrašytus medikamentus bei draudžiamojo privalomuoju sveikatos draudimu asmens duomenis. Labiausiai žmonės domisi jiems suteiktomis sveikatos priežiūros paslaugomis ir kiek jos kainavo, t. y. kiek už juos sumokėta gydymo įstaigai Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) ir kiek paties paciento lėšų.

Pasak Informacinių technologijų departamento Informacinių sistemų plėtros skyriaus vedėjo Sauliaus Štarolio, šios e. paslaugos gerokai patobulintos per praėjusius metus, o nuo 2016 metų pateikiama gerokai daugiau informacijos aiškesne ir paprastesne forma. „Pavyzdžiui, kiekvienas pacientas gali pasirinkti jį dominantį laikotarpį ir peržiūrėti, pas kokius medikus lankėsi, kokios ligos diagnozuotos ir gydytos, kokios paslaugos jam suteiktos, kiek jos kainavo. Kai kurie stebisi, pirmą kartą sužinoję, kad nedidelė operacija kainavo kelis tūkstančius eurų, o gydytojo specialisto konsultacija – kelias dešimtis eurų – tiek gydymo įstaigai ligonių kasos sumokėjo PSDF lėšomis".

Didžioji šios informacijos dalis į sistemą patenka iš gydymo įstaigų, vaistinių ir įmonių, kurios duomenis apie PSDF lėšomis kompensuojamą gydymą, kompensuojamuosius vaistus, medicinos pagalbos priemones į sistemą įrašo nustatyta forma.

„Nuo šių metų pradžios atsirado ir naujovė – pacientai gali rasti informacijos apie jiems išduotas ortopedijos technines priemones. VLK jau gavo ir atsiliepimų apie šią naujovę, o tiksliau – paciento pranešimą, e. paslaugose radusį įrašą apie neva jam išduotą ortopedijos techninę priemonę. Pacientas teigia šios PSDF lėšomis kompensuojamos priemonės negavęs, tad specialistams bus paprasta išsiaiškinti, kodėl atsirado toks įrašas", – teigia S. Štarolis.


Kaip prisijungti ir kokia informacija teikiama?


Nemokamai pasitikrinti savo duomenis galima administracinių ir viešųjų elektroninių paslaugų portale Elektroniniai valdžios vartai adresu www.epaslaugos.lt, paslaugų grupėje Gyventojams pasirinkus paslaugų kategoriją Sveikatos apsauga. Prisijungti prie portalo galima per internetinę bankininkystę, el. parašo arba mobiliojo el. parašo sistemą. Elektroninių valdžios vartų sistema yra saugi, tad joje galima matyti tik savo asmeninius duomenis.

Čia galima rasti išsamią informaciją apie prisirašymą prie pirminės priežiūros gydymo įstaigos, suteiktas sveikatos priežiūros, ambulatorinio ir stacionarinio gydymo paslaugas, peržiūrėti reabilitacijos pažymas, galutines ligų diagnozes, prisirašymų gydymo įstaigose duomenis, išrašytų kompensuojamųjų vaistų sąrašą. Galima sužinoti, kiek kainavo gyventojui suteiktos medicinos paslaugos ir kiek už jas sumokėjo ligonių kasos.

Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu duomenų peržiūroje galima sužinoti, kokie draustumo statusą patvirtinantys dokumentai buvo išduoti, kokiai draužiamųjų grupei gyventojas priklauso. Taip pat sužinoti, ar draustumas nebuvo nutrūkęs bei parsisiųsti išsamų draustumo istorijos išrašą.

Ligonių kasų specialistų vertinimu, galimybė gauti išsamią savo medicininę informaciją stiprina paciento vaidmenį sveikatos sistemoje. Visapusiškai informuotas privalomuoju sveikatos draudimu apdraustas pacientas gali aktyviau naudotis savo teisėmis bei išvengti papildomų mokėjimų – antrąkart nemokėti už tas paslaugas, už kurias moka ligonių kasos PSDF lėšomis.


Ligonių kasos kviečia:

Rūpimus klausimus galima pateikti info@vlk.lt arba (8 5)  232 2222.


Valstybinės ligonių kasos prie SAM informacija


Pasitikrinkite
Prevencinės programos
Naudinga
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas