Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar žinote, kad Lietuvos gyventojai, dirbantys ES šalyse, negali būti drausti valstybės lėšomis Lietuvoje (pvz., kaip auginantys mažamečius vaikus)?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu (8 5) 212 0000 ir 8 700 88 888 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių



Darbo laikas:

I–IV  8.00–12.00 ir 12.45–17.00
    V  8.00–12.00 ir 12.45–15.45

Gyventojų priėmimo laikas:
   I 7.30–18.00
  II 7.30–18.00
 III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
 V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00


VLK: pacientai neskuba sužinoti, kiek kainavo jų gydymas Atnaujinta 2013-12-06 (Archyvinė informacija)

Pacientai, kurie gydėsi ligoninėse, neskuba pasinaudoti naujove ir sužinoti, kiek kainavo jų gydymas, kurio išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis. Per pirmuosius 3 mėnesius į teritorines ligonių kasas (TLK), prašydami suteikti tokią informaciją, kreipėsi vos 20 žmonių. Duomenis internetu tikrinančių skaičius išaugo 1440. Įdomu tai, kad kai kurie iš jų, pasitikrinę informaciją apie savo gydymosi istoriją, liko nustebę – rado tikrovės neatitinkančių faktų.

Tai paaiškėjo apibendrinus pirmų trijų mėnesių duomenis ir įvertinus, kokį rezultatą davė šių metų rugpjūčio 1 d. įsigaliojusi naujovė, kuria naudodamiesi pacientai gali kreiptis į teritorinę ligonių kasą ir gauti popierinę ataskaitą apie ligoninėje jiems suteiktas gydymo paslaugas ir šių paslaugų kainas.

Lyginant 2013 m. rugpjūčio, rugsėjo ir spalio mėnesius su tuo pačiu 2012 m. laikotarpiu, pacientų, kurie panoro internetu sužinoti, kiek kainavo jų gydymas, skaičius išaugo 1440, t. y. 46 procentais. Rugpjūčio mėnesį prie VLK teikiamų e.paslaugų sistemos buvo prisijungę 1523 vartotojai, kurie pasitikrino savo draustumo ir gydymosi istoriją, rugsėjį – 1457, spalį – 1578 asmenys. Tuo tarpu 2012 m. rugpjūčio mėnesį prisijungę buvo 945, rugsėjį – 1036, spalį – 1137 žmonės.

Tendencijos rodo, kad žmonių susidomėjimas šia naujove vis tik didėja, nors ir nežymiai. VLK ragina gyventojus aktyviau domėtis, kokios sveikatos priežiūros paslaugos jiems buvo suteiktos ir kiek jos kainavo. Ši galimybė pacientams suteikta jiems patiems pageidaujant. Norą gauti duomenis apie savo gydymą žmonės buvo ne kartą išreiškę VLK užsakymu atliekamuose sociologiniuose tyrimuose. 2012 m. gauti tokią ataskaitą pageidavo 31 proc. apklausos, kurią atliko „Baltijos tyrimai“, dalyvių. Taigi nepaisant to, kad ši galimybė suteikta, jei ja nebus naudojamasi, situacija sveikatos priežiūros sektoriuje vargu ar pasikeis. Be to, taip siekiama mažinti ir korupcijos apraiškas šioje srityje.

VLK nuomone, galimybė gauti tokią informaciją stiprina paciento vaidmenį sveikatos sistemoje. Juk visapusiškai informuotas privalomuoju sveikatos draudimu apdraustas pacientas gali aktyviau naudotis savo teisėmis bei išvengti papildomų mokėjimų – nemokėti už tas paslaugas, už kurias moka ligonių kasos visų mokesčių mokėtojų pinigais.

Visgi kai kurie pacientai, pasitikrinę informaciją apie jiems suteiktas medicinines paslaugas, rado netikslumų. Tai paskatino juos kreiptis į ligonių kasas ir išsiaiškinti, kodėl taip nutiko. Išanalizavus dalį šių atvejų paaiškėjo, kad duomenys apie pacientų gydymą buvo netikslūs, o šie atvejai – jau ištaisyti. Kiti atvejai dar analizuojami. Nustačius, kad įsivėlė klaida, informacija bus nedelsiant ištaisyta. Tokių atvejų – vienetai. Nepaisant to, dėl kokių priežasčių atsiranda netiksli informacija apie paciento gydymąsi, ji turi būti kruopščiai patikrinta ir būtinai ištaisyta, ką ir daro gydymo įstaigos.

Pasitaikė ir tokių atvejų, kai žmonės pastebėjo paslaugų, kurios jiems iš viso nebuvo suteiktos. Pavyzdžiui, pacientas rado įrašą, kad gydėsi peties ir žasto sumušimą viename iš didmiesčių, nors šiame mieste pastaruoju metu nėra buvęs ir tokių traumų neturėjo. Kitas pavyzdys – statistinė kortelė buvo pradėta pildyti jau mirusiam žmogui. Pasidomėjus išaiškėjo, kad tuo metu gydėsi mirusio asmens bendrapavardis, o kortelė buvo pradėta pildyti (tikėtina) pacientui nepateikus asmens dokumento (neįrašius asmens kodo), tik pagal pavardę ir vardą. Šios klaidos buvo ištaisytos.

VLK primena, kad yra keletas būdų sužinoti, kiek kainavo gydymas ir kokios paslaugos buvo suteiktos. Visi pacientai išrašymo iš ligoninės dieną gauna Paciento atmintines, kuriose paaiškinta, kad tokią informaciją jie gali gauti pateikę prašymą TLK, TLK atstovui savivaldybėje arba internetu. Norint tai padaryti internetu, reikia prisijungti prie VLK teikiamų e.paslaugų sistemos, kurioje teikiami duomenys apie medicinines paslaugas (jungiantis tiesiogiai per banką arba per Elektroninių valdžios vartų sistemą www.epaslaugos.lt).

Žmogui derėtų žinoti, ką reikia daryti radus netikslumų savo duomenų suvestinėje. Pirmiausia jam reikėtų kreiptis į gydymo įstaigą, kad ši, derindama su TLK, ištaisytų neteisingus duomenis. Jei problemos gydymo įstaigoje nepavyksta išspręsti, siūlome kreiptis į TLK. Gavusios paciento kreipimąsi ligonių kasos operatyviai spręs problemą ir ištaisys neteisingus duomenis. Atkreipiame dėmesį, kad pacientas turi teisę reikalauti, jog neteisinga informacija apie jo gydymąsi duomenų suvestinėje būtų nedelsiant ištaisyta. Ji privalo būti tiksli, nes klaidingi duomenys apie sveikatą gali pakenkti, pavyzdžiui, žmogaus karjerai. Tai ypač aktualu tokiose veiklos srityse, kur darbuotojų sveikata turi būti nepriekaištinga.

 


Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas