Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar žinote, kad, įtariant krūtų patologiją, su gydytojo siuntimu galima išsitirti pas krūtų specialistą Vilniaus Antakalnio, Centro ir Šeškinės poliklinikose – nebūtina iškart vykti į Nacionalinį vėžio institutą?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu (8 5) 212 0000 ir 8 700 88 888 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių



Darbo laikas:

I–IV  8.00–12.00 ir 12.45–17.00
    V  8.00–12.00 ir 12.45–15.45

Gyventojų priėmimo laikas:
   I 7.30–18.00
  II 7.30–18.00
 III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
 V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00


VLK: paciento teisė gauti informaciją neturi būti pažeista Atnaujinta 2013-11-13 (Archyvinė informacija)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad pacientai turi teisę ir viešosiose, ir privačiose gydymo įstaigose gauti informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos kompensuojamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis, bei gydymo kainas. Ši informacija, kaip ir duomenys apie paslaugų teikimo mastą bei sąlygas, privalo būti skelbiama pacientams gerai matomose vietose registratūroje, priėmimo kambaryje ar įstaigos interneto svetainėje. VLK atlikus patikrinimus paaiškėjo, kad ši informacija žmonėms ne visuomet yra prieinama, jos trūksta. 

„Patikrinę gydymo įstaigų viešai interneto svetainėse skelbiamą informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, pastebėjome, kad dalis įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (TLK), savo interneto svetainėse iš viso neskelbia tokios informacijos. Tik maždaug penktadalis visų patikrintų įstaigų informuoja, kokiais atvejais taikomi papildomi mokesčiai už paslaugas, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis“,– tvirtino Daiva Berūkštienė, VLK Paslaugų ekspertizės, metodinio vadovavimo ir kontrolės skyriaus vedėja. 

Pavyzdžiui, Šiaulių TLK veiklos zonoje esančiose gydymo įstaigose dar prasčiau informuojama apie papildomus mokesčius. Minėtą informaciją teikia tik 13 procentų gydymo įstaigų. 

Todėl VLK direktorius Algis Sasnauskas įpareigojo TLK, kad jos patikrintų ir įvertintų, kaip gydymo įstaigose vykdomi sutartiniai įsipareigojimai neimti iš pacientų papildomų mokesčių ar priemokų teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis. Taip pat A. Sasnauskas nurodė TLK, kad jos įpareigotų gydymo įstaigas viešai skelbti informaciją apie minėtas paslaugas. Kur geriausia skelbti šią informaciją, turėtų nuspręsti pačios gydymo įstaigos. Svarbu, kad ji būtų skelbiama prieinamoje vietoje ir gerai matoma pacientams. 

Tuo siekiama užtikrinti būtinos informacijos pacientams teikimą visose gydymo įstaigose. 

VLK primena, kad paciento teisė gauti informaciją apie gydymo kainas yra reglamentuota Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, o ją teikti įpareigoja Sveikatos sistemos įstatymas. Be to, TLK, sudarydamos sutartis su gydymo įstaigomis, reikalauja, kad informacija būtų skelbiama matomoje vietoje, kaip ir numatyta sutartyse. 

VLK pastebi, kad pacientai, nerasdami tokios informacijos ar negaudami atsakymų į rūpimus klausimus (pavyzdžiui, kodėl prašoma sumokėti už sveikatos priežiūros paslaugas, o gydantis stacionare siūloma patiems nusipirkti vaistų ar medicinos pagalbos priemonių), dažnai kreipiasi į ligonių kasų specialistus, norėdami sužinoti, kaip yra iš tiesų. Jie prašo patarti, kur ieškoti teisybės, jei, jų manymu, pažeistos pacientų teisės. 

VLK pataria pirmiausia visus rūpimus klausimus bandyti išsiaiškinti gydymo įstaigoje. Pacientams,

atvykusiems į gydymo įstaigą, patariame labiau domėtis, būti reikliems ir informacijos ieškoti skelbimų lentose, teirautis ten dirbančių specialistų. Būna atvejų, kai gydymo įstaigoje paklausus apie priemokas aiškaus atsakymo negaunama. Jei iš gydančio gydytojo nesulaukiate aiškaus atsakymo, kodėl reikia mokėti priemokas, kreipkitės į įstaigos administraciją. Svarbu žinoti, kad informacijos teikimo tvarką pacientams nustato įstaigos vadovas, tad, jei svarbios informacijos nepavyksta gauti iš gydančio gydytojo, rasti skelbimų lentoje ar interneto svetainėje, galima kreiptis į įstaigos administraciją. 

Jeigu gydymo įstaigoje gauti atsakymai paciento netenkina, jis gali rūpimus klausimus pateikti ligonių kasoms bendruoju el. pašto adresu info@vlk.lt arba telefonu 8 700 88888.  

VLK atlikto patikrinimo duomenys 

Ar gydymo įstaigoje teikiama informacija apie sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos  PSDF biudžeto lėšomis? Suskirstyta pagal gydymo įstaigas, esančias 5 TLK veiklos zonose. 


 

 

Ar gydymo įstaigoje teikiama informacija, kokiais atvejais taikomi papildomi mokesčiai už sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis? Suskirstyta pagal gydymo įstaigas, esančias 5 TLK veiklos zonose. 

 


Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas