Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar yra tekę pasinaudoti Europos sveikatos draudimo kortele (ESDK), kuri garantuoja nemokamą būtiną medicinos pagalbą Europos Sąjungos šalyse, Islandijoje, Lichtenšteine, Norvegijoje ir Šveicarijoje?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu (8 5) 212 0000 ir 8 700 88 888 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių



Darbo laikas:

I–IV  8.00–12.00 ir 12.45–17.00
    V  8.00–12.00 ir 12.45–15.45

Gyventojų priėmimo laikas:
   I 7.30–18.00
  II 7.30–18.00
 III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
 V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00


Vilniaus TLK specialistai susitiko su Elektrėnų neįgaliaisiais Atnaujinta 2013-05-17 (Archyvinė informacija)

Vilniaus teritorinės ligonių kasos (Vilniaus TLK) specialistai viešėjo Elektrėnuose, kur susitiko su Elektrėnų neįgaliųjų draugijos nariais ir atsakė į jiems rūpimus klausimus.

Tai jau antrasis Vilniaus TLK darbuotojų susitikimas su minėtos draugijos atstovais – pirmasis buvo surengtas prieš trejus metus. Į abu susitikimus Vilniaus TLK specialistus atvykti pakvietė Elektrėnų neįgaliųjų draugija. Pasak jos atstovų, neįgalieji dažnai nežino, kur ieškoti informacijos labiausiai rūpimais klausimais – apie prevencines programas, priemokas gydymo įstaigose, kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, medicininę reabilitaciją, dantų protezavimą. Vilniaus TLK specialistės Lina Vitkauskienė ir Emilija Salomėja Vilienė ne tik atsakė į neįgaliųjų  klausimus, bet ir atvežė jiems įvairios informacinės medžiagos, lankstinukų.

Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja L.Vitkauskienė informavo, kad nuo šių metų kovo 1-osios buvo padidinta šeimos gydytojo kompetencija – jam suteikta teisė, nesiunčiant paciento pas gydytoją specialistą, skirti ir vertinti daugiau nei iki šiol laboratorinių tyrimų. Tai ne tik  padeda taupyti paciento laiką – šeimos gydytojas greičiau ir tiksliau įvertina jo sveikatos būklę.

Neįgalieji buvo informuoti apie mokamas ir nemokamas paslaugas gydymo įstaigose. Pavyzdžiui, jei pacientai, turintys teisę į nemokamas paslaugas, savo iniciatyva pasirenka brangiau kainuojančias paslaugas, jų faktinių kainų ir nemokamų paslaugų bazinių kainų skirtumą sumoka patys. Pacientai neretai teiraujasi ir dėl priemokų gydantis stacionare, kai reikalaujama įsigyti vaistų, net specialių medicinos priemonių rinkinių operacijai. L.Vitkauskienė įspėjo: gydymo įstaigos neturi teisės reikalauti, kad pacientas pirktų tokias priemones ar vaistus.  

L.Vitkauskienė susitikimo dalyvius paragino nesivaržyti ir, jei kyla klausimų dėl mokėjimo už paslaugas teisėtumo, kreiptis į skyriaus vedėją arba įstaigos administraciją. Jei pacientų skundai būna pagrįsti, gydymo įstaigos grąžina sumokėtus pinigus.

Neįgalieji domėjosi prevencinėmis programomis, apmokamomis Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis: kokio amžiaus gyventojų grupėms taikomos konkrečios prevencinės programos, kas kiek laiko galima atlikti numatytus tyrimus.

Buvo pristatytos medicininės reabilitacijos naujovės, kalbėta aktualiais odontologijos klausimais: kam teikiama nemokama odontologinė pagalba, ar tikrai už dalį poliklinikoje teikiamų odontologo paslaugų turi sumokėti pats pacientas.

Vilniaus TLK Kontrolės skyriaus Apdraustųjų teisių poskyrio vedėja E.S. Vilienė atsakė į susitikimo dalyvių klausimus apie kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių išdavimą ir kompensavimą.


Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas