Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
8 700 88 888
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms

Ar kada nors kreipėtės į gydymo įstaigos administraciją, suabejoję suteiktų paslaugų apmokestinimu?


Apklausų rezultatai

Mus rasite:
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map

Gyventojus konsultuojame telefonu
8 700 88 888 ir (8 5) 212 0000 arba atvykus į Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyrių




Darbo laikas:

I–IV 8.00–12.00 ir 12.45–17.00
V 8.00–12.00 ir 12.45–15.45


Gyventojų priėmimo laikas:
I 7.30–18.00
II 7.30–18.00
III 7.30–18.00
IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00


„Vienas langelis“ – visose ligonių kasose Atnaujinta 2013-04-28

Jei reikia trumpo ir paprasto apibrėžimo, kas yra aptarnavimas „vieno langelio“ principu, tai jis toks: atsakymą į klausimą gaunate ten, kur klausimą pateikėte. Šiuo principu nuo 2013 m. pradžios ligonių kasose teikiamos viešosios administracinės paslaugos, naudojantis naująja sistema, jos dėka paslaugos tapo greičiau ir paprasčiau pasiekiamos. 

„Administracinių  paslaugų teikimo „vieno langelio“ principu modelis Lietuvos viešajame sektoriuje taikomas seniai, tačiau, mano manymu, esminis pokytis įvyksta tuomet, kai įstaiga ima naudoti informacines technologijas, kurių dėka darbuotojai gali geriau tenkinti vis didėjančius gyventojų poreikius,“ – teigia Vaida Bernotienė, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) vyriausioji specialistė, koordinuojanti gyventojų aptarnavimą ligonių kasose. 

Nuo 2013 m. pradžios pilnu pajėgumu pradėjo veikti sistema, kuria kasdien naudojasi VLK ir teritorinių ligonių kasų (TLK) darbuotojai, bendraudami su žmonėmis telefonu ir atsakydami į raštu (daugiausiai el. paštu) gaunamus klausimus. Joje kasdien registruojama vidutiniškai 600 skambučių ir 25 kreipimaisi el. paštu. Per pirmąjį šių metų ketvirtį registruota daugiau kaip 32 tūkst. kreipimųsi telefonu ir 1 325 el. paštu.

 

Dėl ko dažniausiai kreipiamasi?

 

1 pav. Kreipimųsi telefonu (32 226) pasiskirstymas pagal temas. 2013 m. I ketv.  

 

 

 2 pav. Kreipimųsi el. paštu (1325) pasiskirstymas pagal temas. 2013 m. I ketv.

 

 

2013 m. I ketv. žmonėms labiausiai rūpėjo, ar jie apsidraudę privalomuoju sveikatos draudimu (PSD). Apie tai beveik pusė paklausimų el. paštu ir trečdalis – telefonu. „Visi supranta, kad draustis svarbu, nes nemokamai paslaugos gydymo įstaigose teikiamos tik draustiems (PSD) asmenims, – teigia V. Bernotienė. - Dauguma žino, kad nedraustiems PSD asmenims tenka mokėti už gydymą, tačiau pasitaiko ir tokių, kurie apie tai sužino tik tuomet, kai kreipiasi į gydymo įstaigą“. 

2011 ir 2012 metais daugiau pasitaikydavo klausimų iš išvykusiųjų į užsienį, dažnai nedeklaravusių išvykimo ir nemokėjusių PSD įmokų, kurie manė tebesą drausti. Nuo 2013 m. pradžios vis pasitaiko mokančių per mažą PSD įmoką ir nežinančių, kad nuo 2013 m. sausio 1 d., padidėjus minimaliai mėnesio algai, pasikeitė ir PSD įmoka (pavyzdžiui, savarankiškai besidraudžiantieji turi mokėti 90 Lt mėnesinę PSD įmoką). Praradę draustumą žmonės nustemba apie tai sužinoję gydymo įstaigose, kai reikia gydytis. 

Nemažai skambinančiųjų ir rašančių el. paštu nori sužinoti apie Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK) – teiraujasi, kur ir kaip ją gauti. Taip pat pakankamai didelę dalį klausimų sudaro informacijos apie reabilitacijos ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką, sąnarių endoprotezavimą ir kompensuojamuosius vaistus poreikis.

Ligonių kasoms dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai  skelbiami VLK interneto svetainės skyrelyje „ Klausėte – atsakome“ 

Dėl ko atvykstama į ligonių kasas?

Per 2013 m. I ketv. TLK  gyventojų aptarnavimo padaliniuose ir VLK apsilankė daugiau kaip 77 tūkst. lankytojų, jų tarpe didelę dalį sudarė atvykusieji dėl ESDK kortelės, taip pat besiteiraujantys apie dantų protezavimą, reabilitacijos ir  sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.

 

3 pav. Ligonių kasų (VLK ir TLK) lankytojų (77 278) pasiskirstymas pagal paslaugas, 2013 m. I ketv. 

 

Lankytojų  pasiskirstymas pagal TLK

 

4 pav. TLK lankytojų (77 010) pasiskirstymas pagal apsilankymo vietą, 2013 m. I ketv. 

 

Daugiausia lankytojų sulaukė Vilniaus teritorinė ligonių kasa, jos būstinėje Ž. Liauksmino g. 6 ir atstovybėse (jų yra 10)  kasdien apsilanko vidutiniškai 450 lankytojų. 

Primename: jei ieškote informacijos, kurią teikia ligonių kasos, iš Lietuvos ir užsienio, fiksuotais ar mobiliaisiais telefonais skambinkite numeriu 8 700 88888; jei naudojatės internetu, teiraukitės el. pašto adresu info@vlk.lt.


Prevencinės programos
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas